Hoeveel ‘goede’ foto’s zie je op LinkedIn voorbijkomen? Op het belangrijkste zakelijke netwerk voor professionals tref je vooral privé-kiekjes aan, waarschijnlijk gekozen omdat degene die afgebeeld is zichzelf er aardig op vindt staan. Maar let eens op die achtergrond, zijn dat nu palmbomen? Een vakantiefoto! Gemiste kans. Want ben je op zoek naar een nieuwe baan, weet dan dat veel werkgevers en recruitmentbureaus op LinkedIn speuren naar kandidaten. Hetzelfde geldt voor zakelijke relaties: potentiële klanten of bedrijven om mee samen te werken.
Waar valt hun oog het eerst op? Op de foto! Spreekt die niet aan, dan wordt meteen verder gescrold. De slechte profielfoto’s op social media zijn fotografen Theo en Michiel een doorn in het oog. Zij zorgen voor sprekende portretten. Zakelijke portretten. Wil dat zeggen dat de foto ‘saai’ is? Zeker niet! “Met een foto wil
je zeggen wie en hoe je bent. Zodat iemand die jouw foto tegenkomt, denkt: ‘Zo iemand zoek ik!”, vindt Michiel. “Met een professionele, rustige foto val je op tussen de wirwar aan profielfoto’s op social media. En opvallen, dat is wat je wilt.” Voel je jezelf ongemakkelijk voor de camera? Niet nodig. Theo en Michiel hebben de ervaring om je op je gemak te stellen en op het goeie moment af te drukken.