VHG, de branchevereniging ‘voor ondernemers in het groen’, adviseert en ondersteunt personeel in de sector hoveniers- en groenvoorziening. De organisatie zet zich ook in om personeel in deze sector te werven en op te leiden.

Hoe kun je nu beter de doelgroep aanspreken dan middels de verhalen van mensen die de stap al hebben genomen om in het groen te gaan werken? De portretten van Studio Pothoff zijn onderdeel van een campagne waarbij de ‘modellen’ via filmpjes op YouTube hun verhaal vertellen.

Aan het woord komt bijvoorbeeld Dagmar, die minder met haar hoofd en meer met haar handen wilde werken. Nu heeft ze besloten haar baan als huisarts te combineren met het hoveniersvak en is gelukkig met haar keuze.

Studio Pothoff portretteerde Dagmar en drie andere herintreders die óók voor groen kozen in een kas, tijdens het onderhoud van kantoorgroen, in een biologische tuin, in een stadspark… We maken kennis met deze mensen. Wie deze portretten ziet, wordt erdoor geraakt. De vier nieuwe werkers in het groen vertellen via één foto ook een verhaal. De foto’s zijn gebruikt voor advertenties in print, online en op social media.